Update Asset-Bibliothek

REMINDER! If you encounter any issues with Enscape (e.g. crashes, installation problems) or your subscription please reach out to our dedicated support team directly through the Help Center or by using the Support button as detailed HERE! Thank you for your understanding.
  • Guten Tag,

da wir keinen Ansprechpartner im deutschsprachigen Bereich gefunden haben und immer wieder auf der englischsprachigen Seite gelandet sind, versuchen wir es mal hier in diesem Forum.

Wir verwenden Enscape schon seit vielen Jahren und sind immer hocherfreut über die Darstellungen, welches uns das Programm liefert. Besonders erfreut sind wir über die Bibliothek, die die Bilddarstellungen besonders bereichern. Da unser IT-Protokoll eine ständige Online-Verbindung nicht zulässt, sind wir vor vielen Versionen schon auf die "Offline-Bibliothek" umgestiegen. Da wir seit dieser Umstellung auch keinen Update der Bibliothek erhalten haben, fragen wir an, wo und wie man einen aktuelle Asset-Bibliothek herunterladen kann, um diese in unser Offline-System einbinden zu können.

Vielen Dank und ich freue mich auf Ihre Antwort und Unterstützung.

Translated by moderator:

Since we couldn't find a contact person in the German-speaking area and kept ending up on the English-speaking site, we'll try it here in this forum.

We have been using Enscape for many years and are always delighted with the images the program provides us. We are particularly pleased with the library, which particularly enriches the image representations. Since our IT protocol does not allow a permanent online connection, we switched to the "offline library" many versions ago. Since we have not received an update to the library since this change, we are asking where and how you can download a current asset library in order to be able to integrate it into our offline system.

Thank you and I look forward to your response and support.

• Official Post

Hallo SOKA-BAU , und willkommen in unserem Forum.

Wir bieten derzeitig offiziell nicht die Möglichkeit an unsere Asset Library außerhalb von Enscape herunterzuladen, weswegen es hierbei empfohlen wäre die Internetverbindung, wenn möglich temporär einzuschalten, um jeweils die neusten Assets nach der Veröffentlichung zu erhalten. Sollte dies in Ihrem Fall derzeitig gar nicht möglich sein, so übersende ich Ihnen zudem eine aktuelle Kopie der Asset Library als Offline-Bibiliothek via einer privaten Nachricht hier im Forum, nachdem der Upload (ca. 3 Stunden nach dieser Nachricht) fertiggestellt wurde.

Sollte es in Zukunft generell ein Problem darstellen, dass die Internetverbindung aktiviert werden muss, so lassen Sie es mich wissen, damit ich dies als Feedback weiterleiten kann um dieses Thema intern noch einmal zu besprechen. Vielen Dank im Voraus.

Translated:

We currently do not officially offer the option of downloading our asset library outside of Enscape, which is why it is recommended to temporarily switch on your internet connection if possible in order to receive the latest assets after publication. If this is not currently possible in your case, I will also send you a current copy of the Asset Library as an offline library via a private message here in the forum after the upload has been completed (approx. 3 hours after this message).

If in the future there is a general problem that the internet connection has to be activated, please let me know so that I can pass this on as feedback and discuss this topic again internally. Thanks in advance.